Nu skiter vi i det här!

Redan innan denna match stod det klart att Lockryd/Sexdrega hade vunnit serien och i ärlighetens namn var väl SIF-MIF inte mer än 90 minuter som skulle spelas av.

Månstad hade tyvärr ont om folk även denna match. Miche kallade 19 spelare i hopp om att få en hyfsad trupp med sig, men likväl stod vi där vid matchstart med 13 man (ockej, 12 man och 1 kvinna). Varav två halvskadade. Lockryd/Sexdrega hade däremot full trupp. Det var väl inte en så svårtippad match, och även om MIF började bra och skapade lite framåt, så var det Lockryd/Sexdregas match rakt igenom. MIF höll emot rätt bra de första 40 minuterna. Lockryd/Sexdrega hade tagit ledningen med 1-0 i 8:e minuten och sedan utökat till 2-0 i 13:e. Men med drygt 5 minuter kvar av första halvlek bara drösade målen in och när domaren blåste för pausvila hade de utökat till 6-0.

Skit samma, vi körde på. De halvskadade/förkylda/trötta bytte runt så gott det gick för att hålla i andra halvlek. Under tiden rullade Lockryd/Sexdrega boll, passade sig igenom MIF-försvaret och gjorde ytterligare 6 mål. Det sista kom på straff och den fick deras målvakt sätta. Det var glada miner hos Lockryd/Sexdrega men också ett gott humör i MIF-truppen, trots allt. Antagligen var det tankar på den hägrande môsen som gjorde det.

”Kom igen gubbar, nollan ska vi hålla!” manade en Lockryd/Sexdregaspelare mot slutet av matchen när MIF ändå tagit sig upp ett par gånger, men det blev ingen större utmaning för Lockryd/Sexdrega då de trötta gulklädda inte orkade riktigt ända fram.

Det är alltid lite vemodigt när säsongens sista match är spelad men, handen på hjärtat: Skönt att säsongen är över! Nu skiter vi i det här, och så samlar vi istället ihop så många gubbar vi kan till årets viktigaste match: mossfotbollen!

Vi avslutar med att gratulera Lockryd/Sexdrega till seriesegern och Grimsås IF till kvalplatsen, som de knep med ynka två mål mer gjorda under säsongen än 3:an Högvad.

Och icke att förglömma: Ett stort tack till alla domare för väl genomförda insatser – och tack för att ni finns!

Månstads IF Emelie Magnusson

Av: Emelie Magnusson

Emelie är Månstads IF:s f.d. lagledare med ett förflutet som spelare i både Tranemo IF och Nittorps IK. Lagledarkarriären började i NIK.

6 oktober 2019 Kl. 15.00
Ängagärdet